Ekologiški žirniai 2,20 EUR (500 g)

   

Skanūs ir maistingi žirniai baltymų turi tiek pat, kiek jautiena, tačiau pasisavinami kur kas lengviau, taip pat gausu dietinių skaidulų, kurios gerina žarnyno būklę ir peristaltiką. Žirniai turi aminorūgščių, geležies, jodo, magnio, cinko, seleno, kalcio, fosforo ir kalio, vitaminų B, PP, C, E. Žirniuose itin gausu antioksidantų, karotenoidų, fenolio rūgščių ir polifenolių.


Paruošimas: prieš ruošiant pamirkyti, perplauti ir virti kol suminkštės apie 45-60 min.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1460 kJ/344 kcal; riebalai - 1,34 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 0,18 g; angliavandeniai - 59,64 g, iš kurių cukrų - 4,2 g; baltymai - 23,3 g, druska - 0,2 g.

 


Ekologiški avinžirniai 3,50 EUR (500 g)

   

Avinžirniai (turkiški žirniai) - nepakeičiamas sveikos mitybos komponentas. Maistingi, turi daug organizmui reikalingų medžiagų: baltymų, ląstelienos, vitaminų, mineralų. Skanūs vieni su įvairiais padažais, dedami į troškinius, sriubas, salotas, gaminamas humusas, kepsneliai.

 

Paruošimo būdas: prieš ruošiant bent 12val. pamirkyti,  virti apie 35min.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1470 kJ/346 kcal; riebalai - 4,6 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 0,60 g; angliavandeniai - 44,50 g, iš kurių cukrų - 10,70 g; baltymai - 21,70 g, druska - 0,06 g.

 

 


Ekologiški lęšiai 2,95 EUR (500 g)

   

Lęšiai tarp ankštinių augalų pirmauja folio rūgšties gausa. Be kitų savybių, tai ir puikus augalinis geležies šaltinis. Lęšiai pasižymi švelniu, savotišku riešutus primenančiu skoniu ir todėl skaniausi būna pagaminti su stipresniais aromatingais prieskoniais. Rekomenduojama naudoti gaminant sriubas, troškinius bei salotas.

 

Paruošimas: mirkyti nereikia, tačiau būtina nuplauti. Virti 15 min. Vandens ir lęšių santykis 3:1.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1477 kJ/353 kcal; riebalai - 1,06 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 0,16 g; angliavandeniai - 29,58 g, iš kurių cukrų - 2,03 g; baltymai - 25,80 g, druska - 0,02 g.

 


Ekologiškos pupelės 2,95 EUR (500 g)

   

Pupelėse gausu ląstelienos, mineralų ir vitaminų, taip pat baltymų. Baltymų pupelėse susikaupia tiek pat kiek ir mėsoje. Jose taip pat nemažai natrio, kalio, magnio, kalcio, geležies, fosforo, cinko ir kitų mineralinių medžiagų, vitaminų B1, B2, B6, K, PP. Puikiai tinka troškiniams su daržovėmis. Prieš verdant reikia mirkyti, geriausia - per naktį.

 

Paruošimas: prieš ruošiant pupeles pamirkyti vandenyje. Virti apie valandą vis pamaišant.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1377 kJ/329 kcal; riebalai - 0,53 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 0,19 g; angliavandeniai - 50,2 g, iš kurių cukrų - 2,35 g; baltymai - 19,9 g, skaidulinės medžiagos - 12,7 g. druska - 0,03 g.

 


Ekologiškos mung pupelės 3,50 EUR (500 g)

   

Mung pupelės yra labai maistingos, gerai virškinamos, ir nesukelia pilvo pūtimo. Jose daug baltymų, maistinių skaidulų bei vitamino B1, magnio, kalio, geležies ir vario. Daigintų pupelių skonis primena šviežius, žalius žirnelius. Puikiai tinka dėti į įvairias salotas, sriubas, padažus ar mėgautis vienomis.


Paruošimas: perplauti ir  virti sultinyje ar vandenyje santykiu 1:3 apie 30-60min.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1453 kJ/347 kcal; riebalai - 1,15 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 0,35 g; angliavandeniai - 46,30 g, iš kurių cukrų - 6,60 g; baltymai - 23,80 g, druska - 0,063 g.

 


Ekologiškos sojos pupelės 2,20 EUR (500 g)

   

Aukštos kokybės baltymų šaltinis. Turi daug baltymų, mažai cukrų, neturi sočiųjų riebalų, daug kalcio, geležies, fosforo, karoteno, folio rūgšties. Sojos pupelės yra populiariausias mėsos ir pieno produktų pakaitalas vegetarams. Tinkamos daiginti, gaminti sriubas, kepinius, užtepus.

 

Paruošimas: mirkyti 8-12 val., virti 1 val. ant vidutinės arba 3 val. ant silpnos ugnies.

100 g produkto energetinė ir maistinė vertė: 1867 kJ/446 kcal; riebalai - 19,94 g, iš kurių sočiųjų riebalų rūgščių - 2,88 g; angliavandeniai - 20,86 g, iš kurių cukrų - 7,33 g; baltymai - 36,49 g, druska - 0,01 g.